Sunday 5 February 2012

Trip To Penang

Alhamdulillah,,,tepat jam 230 aku tiba di bumi Unisza,,,
setelah selamat pergi menegrjakan lawatan ilmiah di penang selama
3 hari 2 mlm,,
tujuan lawatan adalah untuk menilai dan menganalisis subjek perbandingan agama yang kami pelajari untuk semester 6 ni,,,
banyak pengalaman yg manis,,dan sedih berlaku ketika program berlangsung,,,

namun aku tetap bergembira dgn lawatan yg telah aku lalui selama 3 hari ini,,
bnyk input tentang agama lain yg telah aku perolehi,,,,
begitu aman di Malaysia kerana mempunyai pelbagai
agama dan bangsa,,,

perjalanann ini bnyk mengajar aku erti persahabatan,kasih sayang,
dan erti menilai ilmu yg ada pade diri ku yg kerdil ini,,
aku dapat merasakan keakraban ukhuwah antara aku dan sahabat lain semakin akrab,,
kami saling kongsi antara satu sama lain,
tak kira dari segi apa sekalipon,

aku rase trip pergi penang adalah trip yg paling seronok
bersama kawan2 usuluddin sem6!
sayang korang lah!

bile lagi kiter boleyh bertrip ke mana 2 sahaje,,,????
hahaha,,xtahu lah bile,,
mls nak citer panjang tapi just want to show this picture as share my experience with
my beloved classmate!!!!!!!!!!!!!........
(tonggang langgang BI saye)


last but not least bile kiter pergi bermusafir di bumi Allah ini kiter
akan mendapat melihat keagungan Nya sebagai pencipta yg sebenar,,
Allahuakbar!
ciptaan Mu tiada tandingan Ya Allah,,,,
syukur atas nikmat yg telah Kau berikan pada  kami,,,
Alhamdulillah!

now lets look the picture now!!!!!!

yihaaa,,,,,


waktu ni bergambar ramai2 depan gereje St.Anne


waktu ni sebelum mule perjalanan melihat 
kawasan gereje.Penerangan oleh 
MR.LEXERIUS dan his son FEBIAN,,,


antara salah satu bahagian di dlm gereja,(sekadar perkongsian)




waktu ni kat kuil buddha (lupe name die)


ini adalah patung Buddha...sedikit tentang buddah,,
kepercayaan ini tidak menggapgap BUddha adalah suatu agama,,tapi adalah
satu cara hidup yg baik yang di bawa oleh seorang lelaki bernama Sidartha Gautama
dan digelar Buddha,,,






so inilah serbe sedikit gambar yg laju untuk diupload,,
yg lain ader je lagi,,
tapi mls nak letak bnyk2,,,
hehe,,
semoge rdikpertemukan lagi yerk kawan2 yg kusayangi,,,,
bestla lawatan ni untuk diri saye sendiri,,,
sebab dapat enjoy ngn sahabat usuluddin dalam mase yg amat singkat,,,
smile always n be a good thinker!!!!!!!!!!=))

No comments:

Post a Comment